Založ si blog

Extrémne premeny v živote “gaučového zemiaka” alebo ako posilní strata 27 kg váhy jeho sebavedomie???

Extrémne premeny vysielané v TV Markíza sú divácky vysoko sledovaným programom, periodicky sa opakujúcim. Je tomu tak preto, že tento program dokáže veľmi farebne ukázať možnosť extrémnych premien u človeka trpiaceho vysokou nadváhou, dokáže ukázať odvahu, disciplínu a odhodlanie už takto “odpísaného človeka” bojovať so svojim osudom.Pred pár týždňami som napísal malú úvahu o osude gaučového zemiaka a vplyv ním vytvorenej fiktívnej lekárky na jeho pretvorení v začínajúceho blogera.

Vo svojom príbehu keďže som sa sám osobne zúčastnil extrémnych premien, stratou váhy 27 kg, som práve takýmito premenami úspešne prešiel aj bez prítomnosti televíznych kamier aj vďaka mne vytvorenej fiktívnej lekárke. a jej aktuálnej pomoci s výsledok sa dostavil…………….. Práve vdaka extrémnym premenám v mojom živote sa teda zo mna stal úplne iný človek človek plný elánu a odvahy ”dať výzvu tomuito svetu”.

Rozhodnutie podrobíť sa extrémnym premenám v mojom živote, a to podstatnej strate váhy bolo jedným z najťažších rozhodnutí v mojom živote seniora, ale dovolím si povedať že bolo to jedine správne a potrebné. K tomuto významne prispela mnou vytvorená fiktívna lekárka, vdaka ktorej som našiel odvahu dať takúto “výzvu celému svetu”. . Stále si myslím že vytvorenie takejto osoby v mojom podvedomí bolo veľmi správne rozhodnutie, pretože v boji s extrémnymi premenami je asi len veľmi ťažko pokračovať bez pomoci inej osoby. Pomoc rodinných príslušníkov k dosiahnutiu extremnych premien, strate fyzickej váhy, je niekedy iluzórna. Iba správne vytvorená fiktívna postava, aktivizovaná prostredníctvom podvedomia dokáže pomôcť človeku zorientovať sa v tomto ťažkom boji…

V najťažšom období v takmer v beznádejnom psyhickom stave, mi moja lekárka dokázala uplne jednoducho vysvetliť negatíva obezity v živote seniora, vdaka krvným testom, pravidelným kontrolám tlaku, sústavným prehodnocovaním lekárskych záznamov a vzájomnými konzultáciámi som pochopil že niečo so sebou musím nevyhnutne robiť, a to hneď. Prvým krokom bolo doporučenie zúčastniť sa diagnostickej liečby v Národnom endokrinologickom a diabetologickom Ustave v Ľubochni, Takehoto diagnostického pobytu som sa i zúčastnil a po niekoľkých týždnoch, i ked som nespozhoroval úbytok na mojej váhe, som sa naučil aspoň jednu podstatnú vec, naučiť sa disciplíne v prijímaní stravy v presných časových intervaloch, s presným vymedzením kalorickej hodnoty, presným načasovaním meraní tlaku krvi, prijímania liekov a pod.

Po takomto pobyte v ústave som pochopil, že k extremnym premenám, podstatnej strate váhy môže dôjsť i bez prítomnosti televíznych kamier, dokonca k strate váhy môže dôjsť i bez drakonického cvičenia, chcelo to však mať vôľu dosiahnuť svoj cieľ, disciplínu k dosiahnutiu cieľa.

V plnení týchto tak obtiažnych úloh môže pomôcť fiktívne vytvorená osoba, pretože počas obtiažneho procesu extremnej premeny sa tohto nezúčastnujú kamery,, nie je vytvorená podpora celej verejnosti v tak ťažkom a uzložitom procese. Je tu však vytvorená osoba ktorá na rozdiel od manželky cestou poddvedomia dokáže plniť a nahradiť všetky úlohy. Takto sa práve táto fyzická osoba dokáže objaviť v podvedomí aj v tej najnečakanejšej chvíli a vie byť asistentom, psychnologickým poradcom, niekedy i osobou ktorá vhodne i ked , neraz ironickými poznámkami vie aj kriticky absolútne správne zhodnotiť priebeh tohto takmer beznádejného boja. Ak by ste v tomto boji bol osamotený, určite boj vzdáte a cesta samodeštrukcie v prípade ťažkej obezity bude nevyhnutná.

Cestu extremnych premien som preto žačal tým, že som si vytvoril zoznam mojich cieľov, obsahujúcich všetky obdržané rady, ako i dal som si sám sebepísomný sľub že budem viac a viac aktívny, budem jesť iba zdravú stravu, zameriam sa na to, že mojim jediným životným cieľom musí byť presvedčenie schudnúť, v snahe predísť fatálnemu koncu môjho života. Samozrejme tieto ciele som postupne doplňoval so snahou vytýčiť si určiťté primeranú , fyzickú aktivitu, pretože od svojej lekárky som vedel, že fyzickým pohybom dosiahnem zníženie krvného tlaku, upravu cholesterolu, čo bude pozitívne pôsobiť na moje kardiovaskulárne problémy a cukrovku II. Typu. Pochopil som že práve fyzická aktivita zmení moje kognitívne funkcie, o tom že pravidelná fyzická aktivita upevní moje zdravie a musí sa preto stať stať moju dennou rutinou.

Plne som pochopil význam fyzickej aktivity v mojom živote, preto som si v kalendári pravidelne značil plánovanú fyzickú aktivitu a reálnu fyzickú aktivitu ktorú som i zaznamenával. Určil som si dopredu plán mojej fyzickej aktivity, ktorú som realizoval 2 krát denne, a to v ranných a popoludnajších hodinách. Moju fyzickú aktivitu som sústredil na chôdzu, pretože práve túto som považoval, za najlepšiu formu už i vzhľadom k môjmu veku. Napokon ved čo človek bol stvorený k tomu aby chodil , preto som ju považoval za niečo prirodzené v živote.

Každý den som si zaznamenával rozsah mojej fyzickej aktivity, nesilil som sa k tomu aby som zvyšoval počet prejdenej vzdialenosti. Takto som chôdzu nereguloval, a až som ked cítil že nastal čas na zvýšenie vzdialenosti toto som postupne realizoval. . Takže v priebehu 3 mesiacov som z 500 metrov chôdze dokázal prejsť až 10 km denne. O všetkom som si robil záznamy spolu so záznamami o krvnom tlaku pred fyzickou aktivitou a bezprostredne po nej, robil som si i záznamy pulzu, čo som vždy ukázal svojej fiktívnej lekárke. Ona pravidelne zhodnotila výsledky a doporučila prípadné zvýšenie fyzickej aktivity tak aby to bolo vhodné i zo zdravotného hľadiska. Takto aj po prípadných slovných poznámkach som bol potom pozitívne motivovaný. . Do počítača pribúdali každý týžden fotografié mojej osoby, takže som mohol vidieť ako pomaly dochádza k mojim zmenám, Pravidelne som sa meral krajčírskym opaskom a zapisoval som si udaje o meraní pásu do kalendára.

Keďže som za základ mojich extrémnych premien považoval fyzický pohyb v prírode, počas neraz i 4 hodinových prechádzok som sa skontaktoval s viacerými osobami, ktoré prijali podobné rozhodnutie ako ja, takže v rámci nevyhnutného oddychu sme si vymieňali skúseností z tohto ťažoého boja ktorý postupovali i oni. Každý s kým som komunikával ma len vnútorne presvedčil o správnosti môjho rozhodnutia a o mojej výzve životu.

Postupom času po ktorom som začal dosahovať určité úspechy som začal tieto i oslavovať, aj ked iba v kruhu rodiny,, priateľov, fiktívnej lekárky , určitou masážou srdca pre mna bolo i to to že verejnosť a priatelia spozorovali fyzické ale i psychické zmeny ku ktorým u mna došlo. Najväčšou odmenou je však pre mna moje zdravie, strata váhy ho upevnila a upevnuje. Pohybová aktivita sa podstatne zvýšila, čo sa odrazilo i na mojej psychickej aktivite, život pre mňa už nie je nočnou morou a teším sa na další den a fyzickú aktivitu ktorá ma čaka a ktorá sa stala mojou rutinou, pretože viem že len tá mi prinesie dalšie pozitíva. I ked sa mi v priebehu 6 mesiacov podarilo zhodiť váhu 27 kg, v extremných premenách plánujem nadalej pokračovať, s tým že som natrvalo odhodlaný žiť zdravým spôsobom života, tak aby som i zbytok môjho života mohol plnohodnotne prežit. Nesmierne radosť mi robí i to, že prostredníctvom mojej fiktívnej lekárky sa mi podarilo najsť nový zmysel môjho života Po dosiahnutých výsledkov v extremnych premenách si preto s určitou radosťou každé ráno obúvam svoje botasky, s pevným odhodlaním pokračovať v premene gaučového zemiaka na zdravého seniora.

01.01.2024

ÚVAHA K NOVÉMU ROKU Občas mám pocit že život nám rýchlo plynie,uteká nám pomedzi prsty ako voda, a ani sa nenazdáme a je za nami. Pod vplyvom akejsi “modernosti”, plynie rýchlejšie a rýchlejšie, a nám ľuďom neostáva čas na to, aby sme si mohli povedať i pekné slová. Už len zriedka počuť vety ako “ som šťastný, cítim sa pri tebe dobre, [...]

Umelá inteligencia a naša budúcnosť.

29.08.2023

Mnohokrát vo voľných chvíľach ktorých mám našťastie v mojom seniorskom veku neraz dosť, rozmýšľam o tom, či je to šťastie dožiť sa veku seniora, alebo je to nešťastie. Neviem či každý senior zmýšľa rovnako ako ja, viem však že mnohí z nich sa s takýmito úvahami ani nezaoberajú, pretože neraz sú až príliš zaneprázdnení s otázkami ako prežiť. [...]

Budú platiť Ezechielove proroctvá i pre Slovensko ???

11.04.2023

Ako správny kresťan v seniorskom veku som sa rozhodol i cez tieto Veľkonočné sviatky navštíviť chrám boží v našom okresnom meste. Ako senior dôchodca som skutočne znechutený životom a problémami celej spoločnosti. Určite mi všetci dáte za pravdu, že turbulentná až chaotická súčasná politická scéna vzbudzuje nechuť bežných ľudí o akúkoľvek aktivitu v politickom [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

rusty

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 120
Celková čítanosť: 269120x
Priemerná čítanosť článkov: 2243x

Autor blogu

Kategórie