Založ si blog

Nezabudnuteľné spomienky priamych účastníkov, občanov Slovenska na 21. Výročie tragedie 9/11 -Nine/Eleven

Názov 9/11 – Nine – Eleven je snád zbytočné prekladať, pretože dnes už snád každý vie, že slová Nine/Eleven v angličtine znamenajú Dátum 9. Septembra 2001. 9. September si pripomíname ako Národný deň služby a spomienky na pamiatku takmer 3 000 obetí útokov z 9. Septembra. V tento den sa v USA koná neuveriteľné množstvo podujatí, pretože počet obetí pozostáva z útokov na Svetové Obchodné Centrum v New Yorku tzv. Dvojičky., Pentagon a miesto v štáte Pensylvánia, kde po hrdinskom boji pasažierov s teroristami padlo lietadlo.

Každoročným zvykom na slávnostnom ceremoniáli Ground Zero sa na hlas prečítajú mená všetkých obetí, po minúte ticha a zvuku zvonov označí čas kedy lietadlo narazilo do Svetového obchodného Centra, a další zvon označí kedy Dvojičky – Twins spadli.

Málokomu je však známe že i naši občania v tomto prípade moja manželka a dcéra, ja ako nepriamy účastník sme boli v čase útoku či už na Dvojičky, ako i útoku i na Washington svedkami týchto hrozných udalostí.

V tento deň si preto každoročne pripomínam udalostí tak ako k nim došlo z hľadiska môjho pohľadu, ako i z hľadiska mojich rodinných príslušníkov priamo zo vzduchu v absolútnej blízkosti teroristických činov. Bol to utorok a manželka s dcérou mali zakúpenú letenku z Fort Lauderdale – Florida, do Newark , New Jersey, ktoré sa nachádza za Hudson River Menželka a dcéra mal naplánovaný odlet lietadla o 6.30, prílet do New Jersey okolo 7.40. AM. Lietadlo šťastlivo a načas vyštartovalo, po návrate domov som si ako obvykle každé ráno pripravil šálku kávy, ktorú som si vychutnával pri pozeraní miestnych správ. Viem že nebolo ešte 8. Hodín avšak vysielanie miestnej televízie prerušilo minoríadne oznámenie. Nikto však nemal ani tušenie prečo je vysielanie prerušené so strohým ozunámením o mimoriadnej správe.. Ukázali i krátky záber prezidenta Busha, ktorý bol v tom čase ne návšteve základnej školy v štáte Florida, kde živo diskutoval so žiakmi, bol však náhle odvolaný tajnou službou a po tom čo vystruhal užasne nepríjemnú tvár, som ihned pochopil že stalo sa niečo skutočne hrozné.. Manželka a dcéra leteli leteckou spoločnosťou American Airlines. Po tomto miestny hlásateľ oznámil že zatiaľ z neznámych príčin lietadlo American Airlines nsrazilo do jednej z budov Dvojičiek -Twin Towers. Bolo vidieť i záber ako lietadlo skutočne narazilo do jednej z budov, bolo vidieť obrovský výbuch, oheň a spustu dymu. Po tom čo som bol absolutne otrasený, reportér s roztraseným , hlasom oznámil že došlo i knárazu do druhej budovy Dvojičiek, čo bolo viditeľné. Bolo mi hned zrejmé že ide o druh teroristického útoku, kedy lietadlá umyselne narazili do budov, absolutne nezmyselné sa mi zdalo to, že by sa tak mohlo stať z nedbanlivosti. Hrozivé bolo to, že niečo podobné a dokonca v priamom prenose videli miliony divákov nachádzajúcich sa pri televíznych obrazovkách a nikto nevedel pochopiť to, prečo lietadlá do budov narazili.

Neviem v presne v akom časovom odstupe reportér ohlásil že došlo k tretiemu pádu lietadla na budovu Pentagonu, v krátkom šote ukázali i poškodenú budovu Pentagonu. V tom čase už všetky TV stanice i rozhlasové stanice pracovali na plné obrátky , ľudia v akomsi ošiali sa pokušali kontaktovať s dalšími telefonnymi účastníkmi , avšak spravidla bezuúspešne pre preťaženosť veží

Trvalo mi možno aj minútu ked som pochopil čo sa stalo, kedže reportéri hned neavizovali , ktoré lietadlo odkiaľ štartovalo a o aké lietadlá ide. Začal som skutočne zmätkovať, zažil som bezpochybne nasjhorší čas v mojom živote, ked som sa snažil skontaktovať telefonicky s mojimi nasjbližšími, pretože som vedel že v čase ked došlo k nárazu do Dvojičiek, ich lietadlo malo pristávať. Kedže telefonbol hluchý, alebo signál bol prerušený krátkym pípaním, moj strach sa začal zvačšovať každou minútou, snaha skontaktovať sa sa stávala nemožnou. Počas doby čo som sa snažil nejakým spôsobom zistiť čo sa stalo s mojimi najbližšími som pochopil absolutnu nereálnosť spojenie, avšak som nejako mechanicky pokračoval v beznádejných pokusoch o spojenie.

Toto je situácia z pohľadu nepriameho svedka, ktorého príbuzní sa v čase útokov na dvojičky nachádzali vo vzduchu. Po tom čo sa dcéra a manželka štastne vrátili domov porozprávali mi situáciu vo vzduchu a lietadlo ktoré smerovalo do New Jersey a pripravovalo sa na pristátie sa v tom čase skutočne stretlo i s lietadlom riadeným teroristom , letiace smerom na Dvojičky. Pilot lietadla náhle po stretnutí s je mu neznámyym lietadlom, túto skutočnosť oznámil cestujúcim, ktorých informoval o tom, že vedľa neho sa nachádza neidentifikované lietadlo, s ktorým sa snažil komuniokovať, avšak bezúspešne.. Manželka a další svedkovia toto lietadlo videli letieť po pravej strane. Pilot lietadla cestujúcim stroho oznámil aby sa pripútali, pretože ide uskutočniť manever prudkého odklonu . Po tomto pilot snád omylom oznámil cedstujúcim že doslo k niečomu strašnému, pretože iné lietadlo narazilo do Twins.

Pilot pokračoval v komunikácie s vežou, možnoomylom jeho komunikácviu počúvali všetci cestujúcim. Pilotovi bolo oznámené ze všetky letiská sa zatvrtajú a že lietadlo presmerujú na najbližšie miesto pristátia Takto sa spočiatku zmenil Smer let’s do \Pensylvánie, avečak po tom čo tam s-dalo dalšie lietadlo, toto mieste o pristátia nebolo reálne, po oznámení pilota že nemá dostatok paliva k pristátia niekedy v stredne USA, lietadlo potom pristátia uprostred dráhy v Baltimore. Letecký personál pri viezol Schody, a takto sa cestujúcim dostavili na legisló. Kedže do prava z letiska nebola možná, tak iba s veľkou DÁVKU šťastia sa moju príbuzní dostavil do motorového vozidla, vezúceho ich cestujúceho späť do Miami, kedže to bol majiteľ rozhlasové stanice z Miami. Takto uplne šťastnou náhodou moju príbuzní prenocovali v \Savannah v štáte Georgia, kde vlastne po Prvý krát mali možnosť telefonického spojenie so mnou, za čo som I’m bol veľmi vdační a šťastní, pretože túto tragediu prežili. Vtedy aj prvý ikrát priamo v TV videli aká tragédia sa vlastne stala.

Ako nepriamy svedok som počas celého tohto dna nevedel pochopiť ako piloti lietadiel dokázali porušiť takú základnú úlohu, ktorou je ochranovať cestujúcich a týchto dopraviť bezpečne na miesto určenia, ako sa vlastne mohli stať páchatelmi teroristického činu. Myšlienka, že by pilotmi lietadla mohli byť osoby ktoré lietadlo unesú sa mi zdala absurdná, pre neschopnosť teroristov viesť lietadlo. Až neskoršie sa preukázalo že teroristi sa na tieto udalostí pripravovali veľmi dôkladne a dokonca stihli absolvovať aké také základe leteckého výcviku tak potrebného k riadeniu komerčného lietadla.

To že ide o Slovákov ktorí sa stali svedkami tohto teroristického útoku mnoho Slovákov Nevis, , kedže sú to moji najbližší príbuzní . Preto som sa s ich súhlasom rozhodol sa až teraz v tomto blogu zaoberať sa touto hroznou udalosťou, ktorá sa v budúcnosti už nikdy stať nesmie. Smrť takmer 3 000 ľudí zmenilo dirt, ktorý sa skrátka stal niečim uplne iným ako bezstarostným miestom, kde sa lietadlo bez nejaký extra špeciálnych bezpečnostných opatrení, ktoré potom boli prijaté. Mnohí mladí účastnící o týchto udalostiach prehľad nemajú. Veľvyslanmectvo USA v roku 2021 zorganizóvalo pred ambasádou |USA výstavu, kde sa i mladší účasntníci mohli dozvedieť skutočnú pravdy o najvačšonm a najhoršom teroristickom utoku v historii. Nepochybne i tohto roku, tak ako i všade inde sa koná i u nás rada akcií k zverejneniui tragických udalostí 9//11 pre široku verejnosť.

01.01.2024

ÚVAHA K NOVÉMU ROKU Občas mám pocit že život nám rýchlo plynie,uteká nám pomedzi prsty ako voda, a ani sa nenazdáme a je za nami. Pod vplyvom akejsi “modernosti”, plynie rýchlejšie a rýchlejšie, a nám ľuďom neostáva čas na to, aby sme si mohli povedať i pekné slová. Už len zriedka počuť vety ako “ som šťastný, cítim sa pri tebe dobre, [...]

Umelá inteligencia a naša budúcnosť.

29.08.2023

Mnohokrát vo voľných chvíľach ktorých mám našťastie v mojom seniorskom veku neraz dosť, rozmýšľam o tom, či je to šťastie dožiť sa veku seniora, alebo je to nešťastie. Neviem či každý senior zmýšľa rovnako ako ja, viem však že mnohí z nich sa s takýmito úvahami ani nezaoberajú, pretože neraz sú až príliš zaneprázdnení s otázkami ako prežiť. [...]

Budú platiť Ezechielove proroctvá i pre Slovensko ???

11.04.2023

Ako správny kresťan v seniorskom veku som sa rozhodol i cez tieto Veľkonočné sviatky navštíviť chrám boží v našom okresnom meste. Ako senior dôchodca som skutočne znechutený životom a problémami celej spoločnosti. Určite mi všetci dáte za pravdu, že turbulentná až chaotická súčasná politická scéna vzbudzuje nechuť bežných ľudí o akúkoľvek aktivitu v politickom [...]

Rusko Navaľnyj úmrtie

Biskup na Veľký piatok prirovnal zaobchádzanie s Navaľným k osudu Ježiša

29.03.2024 15:17

„Skončil až v neľudskom gulagu v polárnom ľade," povedal. Zvyšok sveta uvidí "jeho posolstvo slobody" vo večnosti, povedal biskup.

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Syrskyj: Rusi vypália šesťkrát viac munície. V Charkove sme mohli dosiahnuť viac

29.03.2024 14:16, aktualizované: 15:55

Ukrajinské obranné sily pozdĺž celej rozsiahlej frontovej línie podľa neho majú len minimum zbraní a munície.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10, aktualizované: 15:42

Evakuovať museli 50 ľudí.

rusty

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 120
Celková čítanosť: 264672x
Priemerná čítanosť článkov: 2206x

Autor blogu

Kategórie