Založ si blog

Uzdravovacia sila húb

Hubárska sezóna tak populárna na území našej republiky je tu, začína oneskorene, po tropickom suchu, ked každý si myslel že letné dažde ani neprídu, ale predsa prišli a na určitých miestach sa už teraz objavujú huby poklad našej prírody.

Huby, ktoré tiež po latinsky nazývame fungi sú v prírode najviac známe ako zdroj rôznych bioaktívnych látok so širokým spektrom medicínskych látok. Nemalé množstvo húb ktoré zbierané i konzumujeme obsahuje totiž široké spektrum antizápalových oxidantov, imunimitorné látky používané na liečenie rôznych alergiím tiež veľmi široké spektrum antizápalových, antivirotikových látok, látok znižujúcich cholesterol, látok ktoré prinášajú rôzne benefity pre naše obličky, pečeň, mozog a kosti.

Uzdravovacia sila húb bola známa už pred tisícročiami napríklad v starej čínskej medicíne, ked cisár v snahe získať ich posielal expedície dokonca pod Himaláje alebo až na ďaleký Sibír, Uzdravovacia sila húb bola taktiež známa v našej histórii,ked naše staré mamy používali huby nielen ako perfektný kulinársky prostreiedok, ale liečili s nimi rôzne neduhy.

Snád najznámejšia dostupná huba na trhu je huba shitake, ktorá je bohatá na rôzne betaglukány, pomáha ľudom pri liečení rôznych druhov vírusov, je tiež ako koreninám s mnohými benefitmi do nášho života.

Ďalšou veľmi známou ázijskou hubou je huba reishi , známa tiež ako huba nesmrteľnosti, pretože znižuje cholesterol, znižuje krvný tlak, uporavuje cukor v krvi, dokonca je známa ako liek , ked v Japonsku je používaná oficiálne ako liek v boji proti rakovine . Má tiež perfektný antimikrobiálny účinok Je plne efektívna pri rôznych protizápalových procesoch a rôznych jkožných ochoreniach.

Nechoďme však daleko, ostaňme u nás doma, kde Hliva ustricová je zase jedna z našich najznámejších a najvzácnejších húb porovnateľná s hubou reishi, pretože jednoznačne posilňuje imunitný systém O jej zázračných účinkoch sa dnes ani všetko nevie, avšak tým že je bohatá na vitamíny skupiny B, vitamín C a nájdeme v nej množstvo minerálnych látok ako selenium, , dokáže mať vplyv na zníženie zlého cholesterolu , dobrý vplyv na hladinu tukov v krvi Obdobne ako reischi i u ľudí s vysokým krvným tlakom dokáže robiť zázraky a takto má potom i vplyv na naše srdcovo-cievne ochorenia. Je v nej látka legíny, ktorá ničí rakovinotvorné bunky, alebo aspon zabraňuje ich šíreniu, čo je potom vlastne jej najlepšia prevencia proti rakovine, pretože okrem iného pomáha zmierňovať vedľajšie následky chemoterapie. Mnohé ženy poznajú jej účinok pri skrášlení pleti a preto ju používajú ako elixír mladosti, pretože dokáže v tele regenerovať bunky, ktoré na pleti dokážu spomaliť starnutie., Perfektne sa prejavuje i u dermatických ochoreniach.

Sám osobne somn sa na vlastnom tele presvedčil o vysokej efektivite liečby hlavou ustricovou. Počas môjho pobytu v USA, som trpel hroznou dermatitídou, ktorá sa rozšírila po celom tele a skutočne mi bránila v riadnom spôsobe môjho života, Podstúpil som rôzne terapie, ktoréí však nepomohli, i napriek tomu že som sa liečil v prestížnom zariadenie Miami Univerzity. Väčšinou išlo o rôzne prípravky kortikoidovéího charakteru, ktoré nezaberali. . Podobne tomu bolo i na Slovensku, ked som sa pokusil nájsť pomoc, Poskytli mi podobnú liečbu ako v USA. Po tomto som sám začal so štúdium húb a to konkrétne hlivy ustricovej na moju dermatitídu, pričom sa zistilo že práve táto huba, jej maceráty, prikladanie na pokožku, konzumácia huby, resp. Jej prípravkov vo vysokých dávkach pôsobí antibakteriálne, likviduje dermatitídou zápaly, takže v priebehu 8 mesiacov som sa z dermatitídy uplne vyliečil. I ked teraz sa dermatitída vracia vždy začnem s hlavou ustricovou, jej požívaním vo veľkých dávkach, prikladaním maceráto na pokožku, takže dokážem veľmi rýchlo prejavy dermatitídy potlačiť.

Huba hliva ustricová je pomerne jednoduchá na pestovanie a preto sa v poslednej dobe jej pestovanie značne rozmohlo. Vlastne vypestovať si ju môžte i doma v komore, samozrejme za určitých podmienok ako je miesto so stabilnou teplosťou, vysokou vlhkosťou a svetlom Substrát musí byť sterilizáciou zbavený nečistôt, mikroorganizmov a iných konkurenčných húb. Na pestovanie stačí mať pivnicu, garáž, s oknom, vysokou vlhkosťou s približnú teplotou 8 až 15 C, mala by tam byť ventilácia a prepúšťanie slnečného svetla.

M|álokto vie že cenne latky z hlivy ustricovej sa dajú uschovať tak ako som to osobne robil. Hlavové časti som zbavil nečistôt, huby som nakrájal na malé kúsky, potom nechal prirodzene usúšiť, a takto usušené časti hlivy ustricovej som potom v mlynčeka zomlel a následne uschovať v sklenenej nádobe na tmavom mieste. Následne som ptom používal sušený substrát v množstve 4 až 8 gramov denne do vody, jogurtu, alebo k jedlu. Toto je vhodne k použitiu i u malých detí najma v období zvyšovania ich imunity v dobe náchylnosti na rôzne choroby ako je chrípka a pod. Určite sa to u každého osvedčí. Preto nikdy nepodceňujte význam húb pre naše zdravie, žiaľ tieto su i v súčasnosti trochu nedocenené.

01.01.2024

ÚVAHA K NOVÉMU ROKU Občas mám pocit že život nám rýchlo plynie,uteká nám pomedzi prsty ako voda, a ani sa nenazdáme a je za nami. Pod vplyvom akejsi “modernosti”, plynie rýchlejšie a rýchlejšie, a nám ľuďom neostáva čas na to, aby sme si mohli povedať i pekné slová. Už len zriedka počuť vety ako “ som šťastný, cítim sa pri tebe dobre, [...]

Umelá inteligencia a naša budúcnosť.

29.08.2023

Mnohokrát vo voľných chvíľach ktorých mám našťastie v mojom seniorskom veku neraz dosť, rozmýšľam o tom, či je to šťastie dožiť sa veku seniora, alebo je to nešťastie. Neviem či každý senior zmýšľa rovnako ako ja, viem však že mnohí z nich sa s takýmito úvahami ani nezaoberajú, pretože neraz sú až príliš zaneprázdnení s otázkami ako prežiť. [...]

Budú platiť Ezechielove proroctvá i pre Slovensko ???

11.04.2023

Ako správny kresťan v seniorskom veku som sa rozhodol i cez tieto Veľkonočné sviatky navštíviť chrám boží v našom okresnom meste. Ako senior dôchodca som skutočne znechutený životom a problémami celej spoločnosti. Určite mi všetci dáte za pravdu, že turbulentná až chaotická súčasná politická scéna vzbudzuje nechuť bežných ľudí o akúkoľvek aktivitu v politickom [...]

Deutsche Welle

Bielorusko označilo Deutsche Welle za extrémistický a dalo mu stopku, pracovníkom hrozí väzenie

29.04.2024 22:23

Bieloruský režim sa bojí nezávislých médií a robí všetko pre to, aby ľuďom zamedzil prístup k slobodným informáciám, reagoval šéf DW.

Španielsko Sánchez zotrvanie vyšetrovanie manželka

Premiér Sánchez demisiu nepodal: Kampaň očierňovania sa neskončí

29.04.2024 21:47

Španielsky premiér dodal, že on a jeho manželka Begona Gómezová to zvládnu.

SR Bratislava CHZJD skládka Vrakuňa monitoring BAX

Exminister kritizuje zastavenie sanácie skládky vo Vrakuni, Taraba avizuje riešenie

29.04.2024 21:17

Do podzemných vôd unikajú najmä pesticídy a herbicídy. Spustenie sanačných prác sa očakávalo v roku 2018.

teplomer, horúčavy, pes

Ešte pred týždňom sneh a mráz. Leto dorazilo už aj na sever Slovenska

29.04.2024 20:17

Ešte v nedeľu letnú teplotu zaznamenali len v Mužli neďaleko Štúrova.

rusty

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 120
Celková čítanosť: 270035x
Priemerná čítanosť článkov: 2250x

Autor blogu

Kategórie