Založ si blog

Čo tak ombudsman pre seniorov

O pár mesiacov tu máme voľby a mnohí kandidáti do nich zahrňujú akosi automaticky starostlivosť o seniorov. S pozornosťou som si pred niekoľkými dňami prečítal jeden taký program, v ktorom sa spomínala na celkom dobrej úrovni starostlivosť o seniorov,ako i zdravotná starostlivosť, obe témy boli spracované na veľmi dobrej úrovni a bolo veľmi dobre i orečšítať si takto vytlačení informácie. Osibne mi však v tomto programe chýbala myšlienka ochrancu verejných práv ombudsmana pre seniorov. Takáto myšlienka mi mnohokrát prebehla hlavou, kedže v mesiaci november som dostal Covid 19, pričom moje onemocnenie nadobudlo takú závažnoťm že som nebol spôsobilý postarať sa o sebaba dokonca otestovať zákerný vírus ktorý postihol i moju pamäť takže som nebol schopný ani telefonovať, SMSkovať a vlastne som sa ocitol v takej situácii že som nebol schopný zabezpečiť mi pomoc, pretože na pohotovosti nikto nedvíhal, tak som s ledva doterigal do nemocnice,kde mi povedali že nemajú pre mna miesto, ale že nech sa nebojím že som predsa 3 krát očkovaný a na toto očkovaní nezomierajú. Namietal som, že mám ťažkú cukrovku už veľa rokov a som riziková skupina, žiadal som monoklonálne protilátky, čo mi mladý lekár odmietol, s tým že tieto sa dávajú iba nezaočkovaným, v nemocnici ma nechať nemôže pretože i tak by som tam za 2 dni zomrel pretože nemá pre mna ventilátor, Tak som v takomto zúboženom stave išiel do domácej liečby kde som sa dýchal kyslík ktorý som si načierno za 200 EUR zakúpil.

Tak ked som bol v tak zlej situácii mal som pocit že mal by som niekomu zavolať ktorý by sa o mna postaral, tak ako to je bežné v USA, kde senior má právo volať na celoštátnu linku, kde mu je vždy poskytnutá akákoľvekOľvek pomoc. Spomínal som si i na ochrancu verejných práv pre seniorov, ktorí v USA bežne pracujú, avšak takí ombudsman u nás neexistoval, hoci som vnútorne cítil, že som v takomto stave mal právo požiadať ochrancu verejných práv o preskúmanie postupu lekára a ochranu môjho zdravia. Žiaľ realita bola iná , a tak som sa nejako po mesiacoch z toho dostal, avšak následky mám i dodnes, kedže som stratil čuch už viac ako 9 mesiacov..

Po prekonaní choroby som zistil, že my vlastne ombudsmana máme, ale to je len všeobecný ombudsman, dokonca máme ochrancu verejných práv pre deti, avšak pre seniorov, ktorí potrebujú minimálne takú starostlivosť ako deti nemáme nikoho, zistil som že ministerstvo práce má síce nejakého ochrancu verejných práv, ale iba pre zvlášť tažko postihnuté osoby. \dokonca som zistil i to, že minister Budajovi namisniterstve zriadil funkciu akéhosi ombudsmana pre ochranu zvierat. |Tak teda ak zviera má právo na ombudsmana,prečo bypráve senior nemal mať takéto právo, veď sa stále na všetkých fórach hovorí, že ide o osoby ktoré sú najcitlivejšie a najzraniteľnejšie na akékoľvek okolnosti.

Preto by som osobne navrhoval, aby bol zriadený takýto ombudsman nas dobu 6 rokov,tento by bol volený parlamentom,s pôsobnosťou na celé Slovensko.. Úlohou takto zriadeného ochrancu práv by potom mali byť aspon tieto úlohy.

  • Dosiahnuť jednotu a komplexnost ochrany seniorov na celom Slovensku,
  • zabezpečiť koplexnú ochranu seniorov, tak aby ochrane a práv mal možnosť vyvinúť inmiciatívu k prijímaniu legislatívnych procesov k ochrane seniorov
  • Monitorovať sociálnu situáciu seniorov, či už úradmi práce, alebo i nezávislými skupinami poslancov,
  • ochrana a poskytovannie pomoci seniorom v oblasti duševného zdravia,
  • zisťovanie stavu o chudobe seniorov, najma seniorov z marginalizovaných skupimn
  • posilnovanie komunikácie s media mi, posilňovať právne vedomi e spoločnosti o činnosti ombudsmana a jeho práva h,
  • spolupráca so štátnymi orgánmi, súdmi, prokurátorom,
  • právo ombudsman’s vstupovať do akéhokoľvek právneho sporu v ktorom je podozrenie z nutnosti zabezpečiť ochranu práva seniora,
  • právo vstrupovať do terestného konania ako právn y zástupca poškodeního seniora,
  • podporovať záujmové skupiny o porácu so seniormi

Návrhom na ochranu seniorov by malo byť tiež zriadenie celoštátnej link y na ktorú by mal senior právo obrátiť sa s jeho staťnosťami 24/7, avšak linka by pracovala a nie na základe iniciatívy dobroľovných organizácii, ale bola by to obligatorna linka, v spolupráci ale s odbornákmi o poskyrovaní okamžitej pomoci v súčinnosti s inými orgánmil.

M\yslím že podobný návrh by v dohľadnej dobe mohol uzrieť svetlo sveta, ved človek senior má predsa vačšiu hodnotu ako zviera, ktoré ani nevie že má nejakého ombudsmana.

01.01.2024

ÚVAHA K NOVÉMU ROKU Občas mám pocit že život nám rýchlo plynie,uteká nám pomedzi prsty ako voda, a ani sa nenazdáme a je za nami. Pod vplyvom akejsi “modernosti”, plynie rýchlejšie a rýchlejšie, a nám ľuďom neostáva čas na to, aby sme si mohli povedať i pekné slová. Už len zriedka počuť vety ako “ som šťastný, cítim sa pri tebe dobre, [...]

Umelá inteligencia a naša budúcnosť.

29.08.2023

Mnohokrát vo voľných chvíľach ktorých mám našťastie v mojom seniorskom veku neraz dosť, rozmýšľam o tom, či je to šťastie dožiť sa veku seniora, alebo je to nešťastie. Neviem či každý senior zmýšľa rovnako ako ja, viem však že mnohí z nich sa s takýmito úvahami ani nezaoberajú, pretože neraz sú až príliš zaneprázdnení s otázkami ako prežiť. [...]

Budú platiť Ezechielove proroctvá i pre Slovensko ???

11.04.2023

Ako správny kresťan v seniorskom veku som sa rozhodol i cez tieto Veľkonočné sviatky navštíviť chrám boží v našom okresnom meste. Ako senior dôchodca som skutočne znechutený životom a problémami celej spoločnosti. Určite mi všetci dáte za pravdu, že turbulentná až chaotická súčasná politická scéna vzbudzuje nechuť bežných ľudí o akúkoľvek aktivitu v politickom [...]

Kitzsteinhorn

Pri zrážke počas lyžovačky v rakúskom Kitzsteinhorne zahynul český občan

30.04.2024 08:47

Napriek okamžitej prvej pomoci privolaný lekár záchrannej služby konštatoval smrť českého občana.

F-35 / Stíhačka F-35 /

Do poľského vojska sa vracajú husári, tentoraz však ako najmodernejšie stíhačky F-35

30.04.2024 07:36

Hodnota celého kontraktu predstavuje 4,6 miliardy dolárov.

Vrtuľník

Pri páde armádneho vrtuľníka na severe Kolumbie zahynulo deväť vojakov

30.04.2024 07:04

Vrtuľník mal dopraviť zásoby pre vojakov v oblasti mesta Santa Rosa del Sur, kde v poslednej dobe prebiehajú boje medzi ľavicovou gerilou a drogovým gangom.

depozitár, Múzeum SNP, Banská Bystrica

Rarita v Múzeu SNP: Prvého mája sprístupnia skvosty, ktoré viac ako polstoročie verejnosť nevidela

30.04.2024 07:00

Mnohé autentické uniformy, zbrane, prilby, kufre a rôzne osobné veci ľudí, ktorí riskovali svoj život v Povstaní priamo na bojisku, sa konečne dostali „na svetlo sveta“.

rusty

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 120
Celková čítanosť: 270099x
Priemerná čítanosť článkov: 2251x

Autor blogu

Kategórie