Založ si blog

Úvaha laika o Božej ceste

Tak a máme tu zas nedeľu, kedy som sa ako správny kresťan zúčastnil služby božej v našom kostole. Motiváciu k tejto úvahe mi poskytla pčasť na bohhoslužbe v kostole, ale i rada tak závažných okolností ktoré sa udiali v mojom osobnom živote čo ma potom doviedlo k tomu, že som úplne zmenil sposob svojom žIvorian ask ou cestou života mám kráčať.

Možno toto moje rozhodnutie sa mnohým bude zdať tak zvláštne, pretože jedinec sa neraz zmení pred koncom svojho života, kedy hrá mnoho vecí podstatnú rolu a donúti ho akosi sa zmeniť. Nemyslím tým, že by som sa chystal zomrieť, ale prišiel som na to že nastal istý okamih ked som sa rozhodol zmeniť. Nie všetci členovia mojej rodiny ktorým som svoje rozhodnutie oznámil s tým súhlasili, niektorých názor bol taký, nuž čo, ked si sa rozhodol my už Tvoje rozhodnutie meniť nemôžme, Chcem však povedať že rozhodnutie zmeniť môj spôsob života a ísť Božou cestou nie je strachom pred koncom života, ale je založené na tak podstatných skutočnosdtiach, ktoré ma napokon doviedli k tomu, že som sa rozhodol urobiť akési generálne upratovanie v mojom živote a nájsť pre mna jedinú správnu cestu. Je len na škodu veci, že všetci mne blízki takejto myšlienke nie su naklonení, ale som si istí že i u nich sa stane to isté čo mne a zmenia svoje rozhodnutie o smere ich cesty.

Boh nám po našom narodení umožnil kráčať vlastnou cestou, alebo ísť Božou cestou, Je uplne samozrejmé že každý jedinec má na počiatku pokušenie ísť vlastnou cestou, v čom mu Boh nebráni, v takomto jedincovi je akosi utkvela predstava o tom, že len on svojimi I vlastnými rozuhodnutiami vie usporiadať svoj život a životnú cestu.

Vlastná cesta mi však pripadá niečo ako slovenská diaľnica, po ktorej sa dá niekedy iísť rýchlejšie ako je to dovolené, pretože toto nie je okresná komunikiácia.. Slovenská diaľnica zvykne však byť miestach i hrboľatá, niekedy dokonca s vysokým rizikom nehodeý. . Stáva sa aj to že jedinec nedokáže prispôsobiť rýchlosť stavu vozovky, alebo neraz pod vplyvom alcoholu použitého ním alebo iným účasdtníkom dôjde k náhlemu prerušeniu jazdy po tejto diaľnici. Podstatné však je že pri takejto jazde z takejto diaľnice neexistuje exit, alebo tento je možný iba za okolností, ked svojim pevným rozhodnutím dokážeme zmeniť falošnú cestu na cestu Božiu.

To že každý z nás by chcel svoj život realizovať vlastnou cestou zodpovedá ľudskej povahe , nie vždy to však znamená, že jedinec vykročí správnym smerom, ktorý by bol v súlade s jeho Božou cestou, Je tomu tak preto že Boh pre nás život vytvoril jedinú správnu cestu a tou je Božia cesta.

Môžme teda povedať, že Boh už pri našom narodení rozhodol a ukazuje nám to, že životná cesta je akousi skladačkou, akýmsi vyplňanímn sudoku, kde každé číslo zapadá do seba a tak vytvorí harmonický čcelom potrebný pre vyplnenie skladačky života. Ak sa teda náš život začne realiozovať v súlade s Božou cestou, verte tomu, že Boh nám potom poskytne i duchovnú podporu a životnú energiu ktorá nám poskytne pohodu pri peripetiách tejto cesty, kedy je človeku je poskytnuté miesto i čas potreebný na oddych.

Jeenoznačné však je že ak jedinec kráča vlastnou cestou môže i na tejto ceste môže dosiahnuť vytýčené ciele, i ked dočasné, ale tieto nebudú plne v súlade s božími plánmi. Je tu teda aj otázka pre každého z nás aké teda môžme získať výhody ked ideme Božou cestou?

Tých výhod je nepochybne viac, najpodstatnejšie však je že pri Božej ceste nemusíte tak ako je to pri vlastnej ceste spoliehať sa na vlastnú energiu, pretože Boh človeka dokáže vždy posilniť. Je síce pravdou že pri Božej ceste tiež pocítime únavu, ale nebude to tak ako pri vlastnej ceste života, kedy cítame depresie, frustrácie ako i dalšie psychické poruchy a stavy, ktoré neraz viedíme v súčasnej spoločnosti. Je tomu tak preto, že i dnes mnoho členov tejto spoločnosti Božiu cestu odmietajú, niektorí aj nevedomky. Ďalšou výhodou Božej cesty je, že nastáva pocit psychickej úľavy pri akceptácii Božej cesty, je to pocit určitej uvoľnenosti , pretože nemusíme už byť nervozni z výsledku tejto cesty, aj to však iba za podmienky, že úplne uveríme v jej správnosť.

Najpodstatnejšou výhodou použitia Božej cestu je však to že človek upúšťa od sebeckosti, namyslenosti nad akýmisi čiastočnými, falošnými úspechmi, svojej nadradenosti, za podmienky že veríme v správnosť akceptovanej |Božej cesty potom docnádza i krealizácii plánov Boha pretvoriť človeka na Obraz Boží. Ak však k takejto symbioze vlastnej a Božej cesty u jedinca nedôjde, žiaľ vlastná cesta mnoho krát skončí uplnou katastrofou . Len sa tak zamyslime prečo je dnešný svet tak plný neistôt, lží a katastróf , nepredvídateľných udalostí, nerestí atd.

I ked jedinec v určitom čase má subjektívny dojem a pochybnosti o správnosti Božej cesty, pretože táto cesta sa mu nemusí javiť ako cesta po perfektnej diaľnici, taktiež môže mať množstvo éxitov , odbočiek aj na miestne komunikácie. . Jedinec však nikdy nesmie stratiť dôveru v správnosť Božej cesty, napokon len pri použití tejto cesty stráca pocit sebeckosti, mamonárstva, podstatou je i to, že jedinec takto získa lásku a dôveru k iným ľudom a iných ľudí k jeho osobe. Je to preto že Boh vždy vie najlepšie čo je pre človeka správne, pretože iba on nás vedie tou správnou cestou, cestou Božou.

Preto v každom okamihu svojho života ako správni kresťania rozmýšľamie o správnosti cesty po ktorej kráčame našim životom.

01.01.2024

ÚVAHA K NOVÉMU ROKU Občas mám pocit že život nám rýchlo plynie,uteká nám pomedzi prsty ako voda, a ani sa nenazdáme a je za nami. Pod vplyvom akejsi “modernosti”, plynie rýchlejšie a rýchlejšie, a nám ľuďom neostáva čas na to, aby sme si mohli povedať i pekné slová. Už len zriedka počuť vety ako “ som šťastný, cítim sa pri tebe dobre, [...]

Umelá inteligencia a naša budúcnosť.

29.08.2023

Mnohokrát vo voľných chvíľach ktorých mám našťastie v mojom seniorskom veku neraz dosť, rozmýšľam o tom, či je to šťastie dožiť sa veku seniora, alebo je to nešťastie. Neviem či každý senior zmýšľa rovnako ako ja, viem však že mnohí z nich sa s takýmito úvahami ani nezaoberajú, pretože neraz sú až príliš zaneprázdnení s otázkami ako prežiť. [...]

Budú platiť Ezechielove proroctvá i pre Slovensko ???

11.04.2023

Ako správny kresťan v seniorskom veku som sa rozhodol i cez tieto Veľkonočné sviatky navštíviť chrám boží v našom okresnom meste. Ako senior dôchodca som skutočne znechutený životom a problémami celej spoločnosti. Určite mi všetci dáte za pravdu, že turbulentná až chaotická súčasná politická scéna vzbudzuje nechuť bežných ľudí o akúkoľvek aktivitu v politickom [...]

Deutsche Welle

Bielorusko označilo Deutsche Welle za extrémistický a dalo mu stopku, pracovníkom hrozí väzenie

29.04.2024 22:23

Bieloruský režim sa bojí nezávislých médií a robí všetko pre to, aby ľuďom zamedzil prístup k slobodným informáciám, reagoval šéf DW.

Španielsko Sánchez zotrvanie vyšetrovanie manželka

Premiér Sánchez demisiu nepodal: Kampaň očierňovania sa neskončí

29.04.2024 21:47

Španielsky premiér dodal, že on a jeho manželka Begona Gómezová to zvládnu.

SR Bratislava CHZJD skládka Vrakuňa monitoring BAX

Exminister kritizuje zastavenie sanácie skládky vo Vrakuni, Taraba avizuje riešenie

29.04.2024 21:17

Do podzemných vôd unikajú najmä pesticídy a herbicídy. Spustenie sanačných prác sa očakávalo v roku 2018.

teplomer, horúčavy, pes

Ešte pred týždňom sneh a mráz. Leto dorazilo už aj na sever Slovenska

29.04.2024 20:17

Ešte v nedeľu letnú teplotu zaznamenali len v Mužli neďaleko Štúrova.

rusty

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 120
Celková čítanosť: 270040x
Priemerná čítanosť článkov: 2250x

Autor blogu

Kategórie