Založ si blog

Len taká obyčajná lekárska vizita – poviedka

Človek mieni, Pán Boh mení. Život je už raz taká náhoda. Keď po niečom túžiš niečo to náhle zmení. Tak sa stalo, že pri prechádzke v našom malom okresnom meste som náhle skolaboval a za zvukov sirény som bol dovezený do miestnej nemocnice, kde ma prijali k hospitalizácii s bližšie nešpecifikovaným ochorením pre vysoký tlak krvi, podozrenie z hroziaceho infarktu, alebo mozgovej porážky. Starajú sa tu o mňa vzorne, ubytovali ma na prízemí a celkom som si za tých pár dní zvykol, podrobil som sa denným zvyklostiam ku ktorým patrí i tzv. veľká vizita, ktorej čas je určený na 9.00 hod.ráno.

Dnes ráno dlhá chodba tak slávneho pavilónu sa ozývala hlasom lekárov na čele ktorých prichádzal MUDr. Rozhodný, primár oddelenia s celým personálom i s mojim obľúbeným izbovým lekárom MUDr. Fešným, v blízkosti ktorého sa nachádzal mne už dobré známy MUDr. Piatok, za ním cupkala tak populárne známa lekára MUDr. Kaťuša, s jej manželom MUDr.. Rjabkinom, ako i ďalší lekári a vrchná sestra oddelenia.

Tak nečakane moja “protekčná izba” nazývaná jednotka v ktorej som ako jediný pacient na oddelení bol sám, a jej názov je odvodený z toho že na odde lení je len jedna, bola zrazu preplnená vzácnou návštevou lekárov okresného mestečka. Trápilo ma však trochu, že môj obľúbený izbový lekár MUDr . Fešný, ináč vždy fešný bol dnes akýsi vážny, chýbal mu úsmev tak známy pri jeho izbových návštevách, nuž čo po myslel som si užíva si vážnosť a serióznosť lekárskej vizity. Pán primár Rozhodný držal môj chorobopis a vyzval MUDr. Fešného o stručný komentár k pacientovi na izbe.

Referát dr. Fešného začal tak nezvyčajne, akoby oficiálne keď všetkých prítomných oslovil “Vážení kolegovia, prosím o ospravedlnenie, ale tentokrát moje vystúpenie bude o čosi dlhšie, vzhľadom na závažnosť situácie v ktorej sme sa my všetci kolegovia ocitli. Môžem vám však všetkým povedať, že tak závažný prípad sme na našom oddelení ešte nemali, preto prosím po mojom referáte rozhodnite čo potom v rámci prevencie nevyhnutne spraviť musíme.

Moje napätie a akási úzkosť rástli i napriek tomu, že sám som sa i napriek mojej diagnóze ktorú prednedávnom určili cítil relatívne dobre, moje mentálne schopnosti ešte stále ostali na pomerne dobrej úrovni, mohol som totiž aktívne písať moje ako tak obľúbené blogy, nikto z oddelenia mi v písaní nebránil a takto som svojimi krátkymi komentármi prispieval aj sociálnym sieťam.

Dr. Fešný však pomerne rozhodným tónom pokračoval, “náš pacient s menom dr. Jediný bol prijatý na naše oddelenie s diagnózou vysokého krvného tlaku, pôvod tejto choroby je nám zatiaľ neznámy, no my však vieme, že je rizikový pacient na možnú mozgovúporážku alebo akútny infarkt myokardu. Zistili sme že dr.Jediný prežíva pod vplyvom rôznych okolností v živote mnoho emocionálnych stresov, čo spôsobuje zvyšovanie jeho krvného tlaku s nasledovnými už uvedenými rizikami pre jeho životné funkcie. Preto v hospitalizácii navrhujeme pokračovať, pokračovať v diagnostike, s následným určením, čo spôsobuje hypertenziu krvného tlaku a diagnostikovať tak potom nasledujúci liečbu. Pri zisťovaní príčin pacientovej choroby sa však zistil zaujímavý fakt, že tento je veľkým milovníkom vážnej hudby, najmä klavírnych koncertov génia hudby Chopina, s možnosťou že práve koncentrácia pacienta na hudbu môže spôsobovať emocionálne stresy , a tak následne zvyšovať jeho krvný tlak. Bude to však predmetom nášho starostlivostlivého zisťovania uviedol MUDr. Fešný. MUDr. Piatok už po prijatí dr. Jediného na oddelenie žiadal o pacientovho prepustenie, vzhľadom na neopodstatnenosť hospitalizácie, sám však svoj názor bližšie nešpecifikoval. Dnes sa však i ja pripájam k názoru MUDr. Piatku, ktorý tiež vždy pozoroval že z izby dr. Jediného sa vždy ozýva zvláštna hudba, tak málo počuteľná na našom oddelení, kde pacienti nemajú náladu k posluchu vážnej hudby.”.

Dr. Fešný vo svojom komentári konštatoval smutnú skutočnosť o tom, že dr. Jediný je v spojení s terajšími vládnucimi politickými špičkami v tejto krajine, pričom zvlášť nenávisť pána Matoviča, ktorý nás škaredo nazýva hyenami je až chorobná. Bol to určite diabolský plán pána Matoviča, infiltrovať na naše oddelenie jeho človeka, blogera ktorý potom počas pobytu a liečby na našom oddelení poznatky získané využije k písaniu sérií svojich blogov o zdravotníctve a takto potom pán Matovič prostredníctvom blogov a kontaktov svojho nasadeného človeka v medicínskom prostredí bude mať perfektný prehľad k tomu, aby do budúcnosti mohol spriadať jeho nekalé plány proti lekárskemu cechu. Ako odstrániť tento infiltrovaný vred pána Matoviča z nášho lekárskeho prostredia? Preto prosím aby ste v rámci lekárskej etiky rozhodli ako ďalej.

Po ďalšej rozsiahlej diskusii prítomných v ktorej ohnivo vystúpil MUDr. Piatok, keď tvrdil že on mal takéto podozrenie už od počiatku a preto žiadal aby dr. Jediný bol ihneď po prijme z oddelenia prepustený. MUDr. Kaťuša aj s jej manželom MUDr. Rjabkinom uviedli že zhubný nádor treba rozhodne a ihneď odstrániť tak, ako to bežne robia v ich krajine, a niet dôvod na akýkoľvek odklad, pretože lekársky cech musí byť predsa jednotný.

MUDr. Rozhodný v záujme celého kolektívu vyhlásil prekvapivé rozhodnutie “okamžitá kastrácia” Nebolo kedy a ako pacient som len skričal od bolesti ako ma pripútali na operačný stôl a pokúsili sa spraviť kastráciu, ku ktorej však nedošlo. MUDr. Rozhodný na moje veľké šťastie s chvejúcim hlasom pristúpil ku kolektívu lekárov a vyhlásil viete, už i vzhľadom na môj vysoký vek Vám musím oznámiť že z mojej strany ide o strašný omyl , nejde o kastráciu ale ide o defenestráciu vyhodenie z okna prízemia oddelenia. Okno sa otvorilo a ja si len pamätám tak trochu sykavý hlas MUDr. Piatku, ktorý ma z okna vyhodil a vyslovil tak známu frázu………….SSSprossstý len sssi leť i z pressstreleným sssrdcom. Zacítil som krátky vánok vzduchu a ocitol som sa na nemocničnej dlažbe, na čo som sa zobudil zo strašného sna.

A zazvonil zvonec, rozprávky je koniec.

01.01.2024

ÚVAHA K NOVÉMU ROKU Občas mám pocit že život nám rýchlo plynie,uteká nám pomedzi prsty ako voda, a ani sa nenazdáme a je za nami. Pod vplyvom akejsi “modernosti”, plynie rýchlejšie a rýchlejšie, a nám ľuďom neostáva čas na to, aby sme si mohli povedať i pekné slová. Už len zriedka počuť vety ako “ som šťastný, cítim sa pri tebe dobre, [...]

Umelá inteligencia a naša budúcnosť.

29.08.2023

Mnohokrát vo voľných chvíľach ktorých mám našťastie v mojom seniorskom veku neraz dosť, rozmýšľam o tom, či je to šťastie dožiť sa veku seniora, alebo je to nešťastie. Neviem či každý senior zmýšľa rovnako ako ja, viem však že mnohí z nich sa s takýmito úvahami ani nezaoberajú, pretože neraz sú až príliš zaneprázdnení s otázkami ako prežiť. [...]

Budú platiť Ezechielove proroctvá i pre Slovensko ???

11.04.2023

Ako správny kresťan v seniorskom veku som sa rozhodol i cez tieto Veľkonočné sviatky navštíviť chrám boží v našom okresnom meste. Ako senior dôchodca som skutočne znechutený životom a problémami celej spoločnosti. Určite mi všetci dáte za pravdu, že turbulentná až chaotická súčasná politická scéna vzbudzuje nechuť bežných ľudí o akúkoľvek aktivitu v politickom [...]

Ukrajina

Ukrajina aj Izrael. Zvládla by EÚ dva konflikty?

19.04.2024 06:00

Pre Ukrajinu hľadajú protivzdušnú obranu, na Blízkom východe chcú zabrániť stupňovaniu napätia. Na tom sa zhodli lídri krajín EÚ.

Fokker3128

Kiska lietal špeciálom do Popradu, Pellegrini na operu. Hodina letu stojí tisíce, aké sú pravidlá využívania vládnej flotily?

19.04.2024 06:00

Cestovanie kamkoľvek, bez udania dôvodu a zadarmo, účet totiž platí štátna kasa

Irán, armáda

Explózie v Iráne. USA uviedli, že je to izraelská odveta, strany konflliktu zatiaľ mlčia

19.04.2024 05:45

Izrael v noci na piatok zaútočil na Irán ako odvetu za jeho úder.

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

rusty

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 120
Celková čítanosť: 267880x
Priemerná čítanosť článkov: 2232x

Autor blogu

Kategórie